piątek, 29 marca 2024r.

Dobry biznesplan salonu kosmetycznego – o czym należy pamiętać?

Dobry biznesplan salonu kosmetycznego- o czym należy pamiętać?

Planując otworzenie własnej działalności, jedną z podstawowych rzeczy jest skonstruowanie dobrego biznesplanu. Pomoże Ci to dokładnie zaplanować funkcjonowanie firmy, aby zminimalizować ryzyko przykrych niespodzianek. Powinien być napisany przejrzyście, zwięźle i realistycznie. Pamiętaj, że dobry biznesplan to podstawa Twojego sukcesu. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak się do tego przygotować i o czym warto pamiętać.

Zacznij od analizy SWOT

Potraktuj ją jako początek przygotowywania biznesplanu. W zarządzaniu wykorzystywana jest do analizy projektu lub rozwiązania biznesowego. Traktuje się ją jako narzędzie do pierwszego etapu analizy strategicznej. Polega na podzieleniu zebranych informacji na cztery grupy: mocne strony, słabe strony, szanse i zagrożenia. Najprościej mówiąc, dzięki niej, opracujesz plusy i minusy Twojej działalności, a także perspektywy i niebezpieczeństwa dla jej  funkcjonowania.

Zastanów się, kto jest adresatem Twojej oferty

Określenie do kogo chcesz skierować ofertę jest podstawą biznesplanu. Pomyśl nad grupą docelową Twoich usług, stwórz profil potencjalnego klienta. Przemyśl, jaką kwotę jest w stanie wydać podczas wizyty w Twoim salonie i jak często może z niego korzystać.

Kolejny krok to ustalenie cen i rodzajów usług

Przemyśl czy zależy Ci na oferowaniu uniwersalnych usług dostępnych w każdym salonie kosmetycznym, czy wolisz skupić się na bardziej wyszukanych  zabiegach u konkretnych specjalistów. Stworzony wcześniej profil klienta powinien dać odpowiedź na to pytanie. Nie zapomnij uwzględnić własnych predyspozycji czy przekonań. Najłatwiej będzie Ci promować i sprzedawać to, w czym czujesz się najlepiej. Gdy ustalisz zakres usług, zajmij się opracowaniem cennika. Powinien być atrakcyjny dla Ciebie i Twojego Klienta.

Poszukaj odpowiedniego lokalu i zaplanuj stanowiska pracy

Czas by znaleźć właściwe miejsce dla Twojego salonu kosmetycznego. Musi to być lokal o odpowiednim metrażu i rozkładzie pomieszczeń. Pomyśl, czy Twój profilowy klient nie będzie miał problemu, by tam dotrzeć. W tym miejscu możesz zaplanować opis stanowisk pracy i rozważyć jak liczny będzie Twój zespół. Być może na początek wystarczysz tylko Ty. A być może potrzebujesz od razu kompetentnych pracowników do wykonywania usług, które ustalono we wcześniejszym punkcie.

Przemyśl czym będziesz wyróżniać się na rynku i z jakich produktów będziesz korzystać

Pora na wymyślenie nazwy. Powinna być łatwa do zapamiętania i jednocześnie wyjątkowa, unikalna. Ważne by pasowała do atmosfery i aranżacji salonu, zachowasz wtedy spójność całej koncepcji. Przemyśl, z jakich kosmetyków będziesz korzystać. Świadczą one o Twoim podejściu do klienta i o jakości usług, które oferujesz. Wybierz te, które będą cenowo pasowały do Twojej grupy docelowej.

Przeanalizuj sposób zarządzania i działania marketingowe

Salon kosmetyczny musi być w pełni zorganizowany, by mógł przynosić zadowalające zyski. Kontrola stanów magazynowych, umawianie wizyt, planowanie godzin pracy- to wszystko ma wpływ na jakość pracy. Zaplanuj już teraz, z jakich narzędzi będziesz korzystać, by uniknąć niemiłych niespodzianek. Dodatkowo pomyśl jakie działania marketingowe podejmiesz, by w dniu otwarcia salonu mogli się zjawić pierwsi klienci. Pamiętaj, dobra reklama jest podstawą marketingu. Dbaj o swoich klientów i kieruj się zasadą- zadowolony klient przyprowadzi kilku kolejnych.

Czas na określenie budżetu

Skrupulatnie oszacuj wszystkie wydatki. Kosztorys musi zawierać realne kwoty. Poświęć czas na sprawdzenie Twoich kosztów związanych z założeniem firmy, z jej prowadzeniem. Dobre i dokładne rozplanowanie budżetu pomoże Ci w  osiągnięciu celu.

Masz już wszystkie podstawy do tego, by stworzyć biznesplan salonu kosmetycznego. Wiesz, o czym należy pamiętać i na co zwracać uwagę. Teraz wystarczy trochę czasu i wiary w siebie, aby od pomysłu przejść do realizacji. Wydaje Ci się to teraz nie lada wyzwaniem, ale przekonasz się, że solidne przygotowanie to podstawa sukcesu.

Artykuł napisany we współpracy z firmą Livedesk.pl.

Może spodobać Ci się również:

photo 1589829545856 d10d557cf95fixlibrb 1.2.1q80fmjpgcropentropycstinysrgbw1080fitmaxixideyJhcHBfaWQiOjE0MDU1N30

Praca w Niemczech – ile godzin? Kiedy pracownik ma prawo do odpoczynku?

1 marca 2022

Wyjazd do Niemiec w celach zarobkowych to coraz popularniejsze zjawisko. Wiele osób chce polepszyć komfort życia poprzez większe zarobki, które można uzyskać pracując za granicą. Jednak, zanim podpiszemy umowę, warto…

Czytaj więcej

Biznes

Lifestyle

Porady