środa, 30 października 2024r.

Jak napisać przyciągające uwagę ogłoszenie o pracę?

Pracodawca zazwyczaj zaczyna poszukiwanie pracownika od zamieszczenia na wybranych platformach ogłoszenia o pracę. Tak zapoczątkowany zostaje cały proces rekrutacyjny, a od tego właśnie elementu zależy, jak ten proces przebiegnie. Dobrze skonstruowane i zamieszczone w odpowiednim miejscu ogłoszenie przyciągnie uwagę i pozwoli na sprawne i szybkie znalezienie pracownika.

Portale, których zamieszczane są ogłoszenia o pracy obfite są w źle zredagowane i niechlujne ofert. Przeglądając je kandydaci nie są w stanie często zweryfikować, kim naprawdę jest przyszły pracodawca. Dlatego też podpowiadamy, jak osiągnąć zamierzony efekt i o czym pamiętać przy konstruowaniu ogłoszenia o pracy.

Kogo chcemy zatrudnić, czyli celowanie w odpowiednią grupę kandydatów

Szukanie pracownika na odpowiednie stanowisko jest często szukaniem igły w stogu siana. Konstruowanie dobrego ogłoszenia zacząć należy od ustalenia do kogo je kierujemy. Pracodawca powinien zredagować ogłoszenie dopasowanym do odbiorcy językiem. Następnie określić branżę, stanowisko i zarobki.

Wiek to czynnik, który pracodawca powinien sprecyzować w swoich oczekiwaniach. Związane to jest z innymi czynnikami determinującymi wybór, jak staż pracy, motywacja, a nawet oczekiwania zarobkowe. Pamiętać warto, że inaczej do pracy podchodzą ludzie młodzi, po szkołach, a inaczej ci, którzy mają rodziny na utrzymaniu.

Jak napisać dobre ogłoszenie o pracę?

Ogłoszenie musi trafić do kandydatów w taki sposób, by od razu zostało wyłuskane z wielu innych. Musi być konkretne, oryginalne, a przede wszystkim zawierać kluczowe informacje na temat pracy i danego stanowiska.

Uwydatnić należy atuty firmy, jej organizację oraz przyjazną atmosferę. W tej kwestii można dodać jeszcze benefity, jakie przedsiębiorca oferuje swoim pracownikom. Pracodawca, który pisze ogłoszenie musi zawrzeć w nim dokładny opis stanowiska i obowiązków służbowych.

Co jeszcze uwzględnić w ogłoszeniu o pracę?

Potencjalny kandydat chce w ogłoszeniu znaleźć konkretne informacje. Interesuje go oferta finansowa, dokładny opis stanowiska oraz wymagania pracodawcy. W związku z tym ogłoszeniodawca nie musi tworzyć elaboratu na temat wspaniałości swojej firmy, czy też rozpisywać się na temat fantastycznych warunków pracy w młodym, dynamicznym zespole.

Wstęp powinien być krótki, sensowny w odbiorze i konkretny. Po nim może nastąpić wypunktowanie i krótki opis korzyści, jakie przysługują w firmie zatrudnionemu. Dopiero w następnej kolejności można wyjaśnić wymagania wobec kandydatów.

Może spodobać Ci się również:

Punkty procentowe a procenty - co to są punkty procentowe i dlaczego ma to ogromne znaczenie?

Punkty procentowe a procenty – co to są punkty procentowe i dlaczego ma to ogromne znaczenie?

19 stycznia 2020

Punkty procentowe to bardzo często element, o którym przeciętny człowiek zapomina. Dla większości z nas procent to procent i związany jest bezpośrednio ze zmianą jakiejś wartości. I dlatego właśnie statystycy…

Czytaj więcej

Biznes

Lifestyle

Porady