czwartek, 25 kwietnia 2024r.

Jak napisać przyciągające uwagę ogłoszenie o pracę?

Pracodawca zazwyczaj zaczyna poszukiwanie pracownika od zamieszczenia na wybranych platformach ogłoszenia o pracę. Tak zapoczątkowany zostaje cały proces rekrutacyjny, a od tego właśnie elementu zależy, jak ten proces przebiegnie. Dobrze skonstruowane i zamieszczone w odpowiednim miejscu ogłoszenie przyciągnie uwagę i pozwoli na sprawne i szybkie znalezienie pracownika.

Portale, których zamieszczane są ogłoszenia o pracy obfite są w źle zredagowane i niechlujne ofert. Przeglądając je kandydaci nie są w stanie często zweryfikować, kim naprawdę jest przyszły pracodawca. Dlatego też podpowiadamy, jak osiągnąć zamierzony efekt i o czym pamiętać przy konstruowaniu ogłoszenia o pracy.

Kogo chcemy zatrudnić, czyli celowanie w odpowiednią grupę kandydatów

Szukanie pracownika na odpowiednie stanowisko jest często szukaniem igły w stogu siana. Konstruowanie dobrego ogłoszenia zacząć należy od ustalenia do kogo je kierujemy. Pracodawca powinien zredagować ogłoszenie dopasowanym do odbiorcy językiem. Następnie określić branżę, stanowisko i zarobki.

Wiek to czynnik, który pracodawca powinien sprecyzować w swoich oczekiwaniach. Związane to jest z innymi czynnikami determinującymi wybór, jak staż pracy, motywacja, a nawet oczekiwania zarobkowe. Pamiętać warto, że inaczej do pracy podchodzą ludzie młodzi, po szkołach, a inaczej ci, którzy mają rodziny na utrzymaniu.

Jak napisać dobre ogłoszenie o pracę?

Ogłoszenie musi trafić do kandydatów w taki sposób, by od razu zostało wyłuskane z wielu innych. Musi być konkretne, oryginalne, a przede wszystkim zawierać kluczowe informacje na temat pracy i danego stanowiska.

Uwydatnić należy atuty firmy, jej organizację oraz przyjazną atmosferę. W tej kwestii można dodać jeszcze benefity, jakie przedsiębiorca oferuje swoim pracownikom. Pracodawca, który pisze ogłoszenie musi zawrzeć w nim dokładny opis stanowiska i obowiązków służbowych.

Co jeszcze uwzględnić w ogłoszeniu o pracę?

Potencjalny kandydat chce w ogłoszeniu znaleźć konkretne informacje. Interesuje go oferta finansowa, dokładny opis stanowiska oraz wymagania pracodawcy. W związku z tym ogłoszeniodawca nie musi tworzyć elaboratu na temat wspaniałości swojej firmy, czy też rozpisywać się na temat fantastycznych warunków pracy w młodym, dynamicznym zespole.

Wstęp powinien być krótki, sensowny w odbiorze i konkretny. Po nim może nastąpić wypunktowanie i krótki opis korzyści, jakie przysługują w firmie zatrudnionemu. Dopiero w następnej kolejności można wyjaśnić wymagania wobec kandydatów.

Może spodobać Ci się również:

unnamed file 7

Kupno mieszkania – na co zwrócić uwagę rynek pierwotny?

1 kwietnia 2021

Kupno mieszkania to inwestycja na lata, dlatego tak ważne jest to, żeby wybrać lokum, które będzie nam odpowiadać pod każdym względem. Jak przygotować się do takiej transakcji? Na co zwrócić…

Czytaj więcej

Biznes

Lifestyle

Porady