poniedziałek, 05 grudnia 2022r.

Jakie owoce sprzyjają odchudzaniu i jak zrobić pyszne, odżywcze smoothie owocowe, będąc na diecie?

photo 1528873981 36c6afde7b9dcropentropycstinysrgbfitmaxfmjpgixidMnwxNDA1NTd8MHwxfHNlYXJjaHwyMHx8YmVycmllc3xlbnwxfDB8fHwxNjYzMTgxNjg4ixlibrb 1.2.1q80w1080

Dieta odchudzająca na bazie owoców i warzyw zawsze daje wspaniałe efekty oraz jest smaczna i niezwykle zdrowa. Żeby osiągnąć zamierzone rezultaty, trzeba odpowiednio ułożyć cały jadłospis oraz uwzględnić w nim wyselekcjonowane produkty niewpływające na podniesienie wagi. Owoce to ważna część tego jadłospisu, a można spożywać je w różnych formach, np. jako pożywne zdrowe smoothie owocowe lub owocowo – warzywne.

Ile kalorii ma owocowe smoothie?

Bogactwo witamin i minerałów w owocach jest każdemu znane i muszą one zostać dostarczone w odpowiedniej ilości do organizmu. Owocowe koktajle w diecie odchudzającej powinny być bogate w mikroelementy i pożywne, a zarazem mało kaloryczne. Ważny również tutaj jest wskaźnik glikemiczny, czyli zawartość cukru.

Owocowe koktajle zwykle uzupełniamy jogurtem i dodatkami, a ich dobór będzie tu kluczowy. Dobre smoothie odchudzające nie powinno zawierać kalorycznych bananów lub awokado, a inne składniki – migdały, czy orzechy i płatki powinny być dodane z umiarem. Doskonałym pomysłem jest zrównoważenie owoców choć jednym warzywem z błonnikiem, np. marchewką.

Jakie owoce wybrać do zdrowego smoothie?

Prozdrowotne właściwości owoców sprawiają, że powinny one znaleźć się w diecie przez cały rok, nie tylko przy odchudzaniu, ale ogólnie, przy zdrowym odżywianiu. Latem dostępność owoców i ich różnorodność sprawia, że do naszych koktajli wrzucamy każdy świeży produkt natury i to jest dobre. Pamiętać tylko warto, że niektóre owoce powinny tylko zdobić koktajl, a inne mogą służyć jako składnik główny.

Wśród owoców letnich w odchudzającym koktajlu, doskonale sprawdzą się jagody, truskawki, jeżyny, śliwki i czarna porzeczka. Nie tylko mają niski indeks glikemiczny, ale również wpływają na szybsze trawienie. Koktajl na bazie tych owoców jest zdrowy, a zarazem pożywny na tyle, że może stanowić doskonałą przekąskę między daniami.

Jak zrobić zdrowe smoothie, czyli słów kilka o dodatkach?

W sferze tworzenia smoothie ograniczają nas tylko preferencje smakowe i wyobraźnia. Tak naprawdę dobór owoców i połączenie ich ze zdrowymi dodatkami to kwestia często indywidualnego poczucia smaku i potrzeb. Wśród zdrowych dodatków, tak jak przy owocach, warto wybrać te, które sprzyjają odchudzaniu.

Owoce doskonale łączą się w smaku z orzechami i migdałami, ale można również do koktajlu dodać mielonego lnu, płatków owsianych, czy nasion chia. Pamiętać tylko warto, że każdy dodatek niesie za sobą swoją wartość energetyczną, a to sprawia, że trzeba je umiejętnie dołączyć do smoothie.

https://lifeberry.pl/produkt/jagodowy-odlot/

Może spodobać Ci się również:

Salon z aneksem kuchennym o czym pamiętać przy urządzaniu?

1 stycznia 2022

Bardzo często decydujemy się na praktyczne połączenie salonu z kuchnią. Wykorzystujemy największe pomieszczenie i tworzymy wspólną przestrzeń. W wielu domach i mieszkaniach już na etapie ich projektowania aranżuje się pomieszczenie…

Czytaj więcej